Главная » 2016 » Березень » 20 » Towards ZNO
16:42
Towards ZNO

Towards ZNO 

Reading and Use of English

For most of the ZNO Reading part students should not start with reading the text. Particular grammar topics are really important in order to complete the ZNO reading part. Before reading the Use of English text, it’s better to look through the options.

Structure:

Number of tasks – 4

Task types – matching/matching, multiple choice, gapped text

Max number of points – Reading 22 (39%), Use of English 20 (36%)

Timing – 45-50 min.

 

1. Matching/Matching

Starting point – task (key words, clues, practice paraphrasing)

2. Multiple choice

Starting point – task (reading questions, fast reading, scanning/skimming, true/false, reporting verbs)

3. Gapped text

Starting point – text (skimming, detailed/intensive reading, relative clauses, infinitive, gerund)

Розвиток навичок читання та використання мови

Рекомендації щодо підготовки учнів

Для ефективного виконання усіх завдань крім Gapped text необхідно починати не з швидкого читання тексту для розуміння суті (skimming) чи отримання спеціальної інформації (scanning), а з перегляду змісту завдань (options). Читаючи текст детально (reading for detail), вже ознайомившись із завданнями, учні зможуть заощадити час, відведений на виконання завдання та проігнорувати все те, що не стосується поставленого перед ним завдання. Основними умовами цього є чітке формулювання завдання та встановлення ліміту часу на читання тексту.

Виконуючи завдання Gapped text слід дотримуватися наступної схеми:

1. Читаємо текст детально (reading for detail) з початку і до кінця, не звертаючи увагу на завдання (options)

2. Намагаємось здогадатися зміст пропущених слів чи словосполучень (prediction)

3. Ознайомлюємося із запропонованими варіантами у завданні (check yourself)

4. Перечитуємо текст (re-reading) та обираємо правильний варіант відповіді (check the answers)

Ефективні види діяльності (activities) на уроці, спрямовані на підготовку учнів до такого виду завдань як заповнення пропусків у тексті (gapped text).

Запишіть на дошці назву тексту та не більше 10 ключових слів (key words) та запропонуйте учням здогадатися про основний зміст цього тексту. Як альтернативу замість ключових слів можна використати декілька малюнків. Лише після цього учні можуть прочитати текст (не звертаючи увагу на саме завдання) та перевірити свої здогадки. У випадку якщо учні добре справились із завданням учитель може підготувати додатково декілька true/false sentences. Тепер учні готові перечитуючи текст (re-reading) спробувати виконати  основне завдання (fill in the gaps). Dont look at the options yet! Якщо вони повсякчас будуть зупинятись біля кожного пропуску та повертатися щоразу до варіантів у завданні це  відвертатиме їхню увагу від змісту самого тексту. Запропонуйте їм, не звертаючи увагу на саме завдання, намагатися знайти підказки (clues, time phrases) у тексті, такі як yet, while, alrready та інші. Тепер, коли учні ознайомилися із змістом тексту та опрацювали текст граматично та лексично, можна перевірити свої відповіді, користуючись завданням. Якщо не забракне часу, можна перечитати текст ще раз. Якщо завдання до тексту базується на використанні лексики, то краще звернути увагу учнів на prepositions, collocations, phrasal verbs.

 

Пам’ятайте!

Для якісного виконання завдання на детальне читання учням потрібно розуміти не кожне слово (як це може видатися), а лише лексичні одиниці, незнання яких унеможливлює виконання поставленого завдання. Визначальним фактором у тому, яку навичку учні мають використати під час читання тексту, є не сам текст, а завдання, яке його супроводжує. Виконуючи завдання gapped text учні мають звертати увагу на контекст, підказки, ключові слова у тексті.

 

Writing

You should always paraphrase the language from the question task in the ZNO Writing part.

Structure:

Number of tasks – 1

Task types – letter, notes, e-mail, article, postcard

Max number of points – 14 (25%)

Timing – 45 min.

Assessment criteria – content (6), structure (4), vocabulary (2), grammar (2)

Розвиток навичок письма

Рекомендації щодо підготовки учнів

Згідно з критеріями учні мають розкрити основний зміст завдання (content), дотриматися структури написання письмової роботи (structure) та оформити роботу граматично правильно, користуючись вивченою лексикою з запропонованої теми. З чого необхідно почати? Звичайно ж з опрацювання завдання.

Наприклад:

You have received a letter from your pen-friend in which he/she writes that he/she has been playing basketball for years. Now he/she has decided to start judo. Write him/her a letter in which you explain

  • Whether you support his/her decision to take up one more kind of sport and why
  • What kinds of sport are popular with your friends
  • Whether you do any sports or watch sports competitions on TV

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addreses, etc.).

Спочатку виділяємо ключові слова (key words).

You have received a letter from your pen-friend in which he/she writes that he/she has been playing basketball for years. Now he/she has decided to start judo. Write him/her a letter in which you explain

Таким чином, визначаємо для себе відповіді на питання: що я маю написати?, кому?, про що?

Виходячи з цього завдання ми повинні написати лист другові (неофіційний) за темою спорт. Після цього виділяємо кількість майбутніх абзаців у листі. За структурою лист повинен складатися із вступу, основної частини та висновку (кінцівки). За цим завданням ми маємо написати 5 абзаців:

1. Вступ (1 абзац)

2. Основна частина( 3 абзаци)

  • Whether you support his/her decision to take up one more kind of sport and why
  • What kinds of sport are popular with your friends
  • Whether you do any sports or watch sports competitions on TV

3. Висновок (1 абзац)

Кількість абзаців у основній частині залежить від кількості пунктів у самому завданні. Вступ та висновок бажано підготувати заздалегідь, так як вони є стандартними з будь-якої теми.

Починаючи відповідати на питання основної частини слід знову ж таки виділити ключові слова (key words).

  • Whether you support his/her decision to take up one more kind of sport and why
  • What kinds of sport are popular with your friends
  • Whether you do any sports or watch sports competitions on TV

Таким чином, ми повинні відповісти на 1-2 питання у кожному абзаці. Важливим є обсяг кожного абзацу (не більше 2-3 речень). Не слід писати нічого зайвого крім відповідей на конкретні питання у самому завданні.  Усі абзаци мають бути логічно пов’язані між собою за змістом. Корректно використовуйте слова-зв'язки (linkers), вставні слова чи фрази (introductory words or phrases) та ін. Їх не повинно бути надто багато (не більше 4-5).

Ефективні види діяльності (activities) на уроці,

спрямовані на підготовку учнів до письмової роботи.

Уроки на розвиток навичок письма потрібно будувати за принципом ретельної підготовки до створення письмового повідомлення, згідно з яким учні:

1. Проводять колективне/парне обговорення питань, обмінюються ідеями та розвивають їх.

2. Окреслюють, про що вони збираються писати (ідея, лексика тощо).

3. Планують, як вони будуть писати (формат, стиль, кількість абзаців).

4. У класі пишуть чорновий варіант.

5. Перевіряють та редагують свою чернетку та чернетку іншого учня.

6. Пишуть остаточний варіант письмової роботи (в класі або вдома).

Такий підхід є дуже важливим тому що, по-перше, для продукування тексту треба мати ідеї (про що писати) та знання мови (яку граматику та лексику вживати). А по друге, учні повинні мати певне уявлення про структуру й вигляд письмового повідомлення (як його оформити) та редагування (перевірка та створення остаточного варіанту). Важливо також дати чітку модель, зразок того, що вони мають написати. З учнями треба обговорити як буде виглядати текст (його структуру, поділ на абзаци) перед тим, як вони почнуть писати чорновий варіант.

Критерії оцінювання письмової роботи:

1.  Логічність висловлення основної думки.

 2. Використання відповідної лексики.

3. Розбірливість почерку.

4. Дотримання формату письмової роботи.

5. Вживання пунктуації.

Виправити чи залишити?

У всіх учителів одразу виникає бажання виправити: закреслити помилку й написати правильний варіант. Але такий підхід не допоможе учням розвивати важливу навичку – вдосконалювати написане та самостійно виправляти помилки. Набагато ефективніший прийом – підкреслити помилку в тексті, а на полях поставити значок, що вказує на тип помилки (correction code). Учні мають самі знайти помилку та виправити її.

Наприклад:

WT                       Wrong Tense

WW                      Wrong Word

Art.                       Article

Gr.                        Grammar mistake

Sp.                        Spelling mistake

WO                      Word Order

Prep.                     Preposition

P                           Punctuation

?                           Meaning isn’t clear

Просмотров: 134 | Добавил: Olya | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar